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The-Starport

making .mat files....?

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Post Sat Apr 19, 2003 3:50 pm

making .mat files....?

Hi
erst mal auf deutsch...

so ich bin am schiff modelln und hab mit dieser .mat datei Probleme.

ich benutze Milkshape und UTF Editor.

ich bau mein modell kleb eine textur drauf und exportiere die .CMP

dann kommt die MAT mit dem UTF, ich erstelle den "tree" und die "nodes"
benenne sie so wie im "Borg Sphere" entsprechend.

und pack sie in fl... auf dem flugdeck und im All seh ich aber nur die Hardpoints/waffen usw, aber kein schiffs modell.

ich hab mal spasseshalber nur mit "wireframe" gestartet, und da ist das shiff auch net zu sehn...

wenn ich aber die MAT aus dem Borg Tut nehme und im UTF die Einträge ändere dann gehts, mein schiff is da so wie es sein soll.


meine fragen dazu sind:
bin ich zu blöd?
is das ein bug im editor?
oder
geht das nur in dur ändern einer vorhandenen MAT Datei?

englishhh...

I do some ship modelling and have a problem with the mat file.

I use Milkshape and UTF editor.

I build my model, stick a texture on it and export the CMP.
Then the MAT with the UTF, I make the "tree" and the "nodes" according to the "bog Sphere", put it in fl... on the flight deck and in space I however only the hHARDPOINTS/WEAPONS etc., but no ship model.

one time in band camp... *wrongmovie* ;-) I started only with "wireframe" and there is no ship too...

however if i take the MAT from BORG TUT in the UTF change the entries and its working, my ship is there (only in space but there).

my questions in addition are:
am I too bloed?
is it a bug in the editor?
or do I have to edit an existing MAT file to get it running?


cu


cu

Post Mon Apr 21, 2003 3:27 am

I'd like to know this too, since I even renamed someone else's .mat file to what I needed (theirs was not in the game), then assigned that material to my ship, and yet, my ship is still invisible.

Happiness is a belt-fed weapon.

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